Vi använder webbkakor för att viss nödvändig funktionalitet på webbplatsen ska fungera för att ge dig en förbättrad upplevelse. Dessutom kan vi med ditt godkännande för analyskakor sammanställa statistik för att förbättra webbplatsen.
Rehabiliteringsmedicin är en länsövergripande specialistverksamhet som erbjuder avancerad rehabilitering till personer i arbetsför ålder. Exempelvis personer med förvärvad hjärnskada, främst stroke och traumatisk hjärnskada, spinalskada eller annan neurologisk skada/sjukdom samt långvarig smärta. Eftervård kan ske via dagvård och öppenvårdsmottagning.
Här kan du boka av eller omboka en tid du fått för besök på Rehabmedicinska mottagningen. Du får en bekräftelse på avbokningen samt besked om eventuell ombokning via din inloggning i 1177 Vårdguidens e-tjänster inom 3 arbetsdagar.
När du av- eller ombokar tiden mindre än 24 timmar innan eller uteblir från besöket debiteras du en uteblivandeavgift. Läs om gällande besöksavgifter här.
Vid ombokning skickar vi en ny kallelse som kan användas som bussbiljett.
Om den nya tiden inte passar vill vi att du lämnar återbud snarast möjligt så vi kan erbjuda tiden till någon annan.
Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som rör din person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden åt dig.
Här kan du beställa kopior ur din journal. Du kommer att få ett svar inom 3-5 arbetsdagar.
Om du loggar in i 1177 Vårdguidens e-tjänster med e-legitimation kan du även använda e-tjänsten Journalen. Där kan du läsa delar av din journal.
Om du vill hämta journalkopiorna på mottagningen ska du kunna legitimera dig.
De nio första kopiorna är kostnadsfria. Den tionde kopian kostar 50 kr och därefter 2 kr styck.
Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden åt dig.
OBS! Här kan du inte få hjälp med akuta ärenden. Om du behöver få svar direkt ska du istället ringa mottagningen på XX-XX XX XX eller numret 1177 för sjukvårdsrådgivning.
Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig.
För önskemål om besök ber vi dig fylla i detta formulär. När vi bedömt din vårdbegäran kommer du att informeras om var du ska söka vård.
Om du inte fått besked inom 14 dagar så hör av dig till den mottagning där du sökt vård.
Inskickande av detta formulär innebär att vi får ta del av journalhandlingar från andra vårdgivare.
Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig.
För önskemål om besök ber vi dig fylla i detta formulär. När vi bedömt din vårdbegäran kommer du att informeras om var du ska söka vård.
Om du inte fått besked inom 14 dagar så hör av dig till den mottagning där du sökt vård.
Inskickande av detta formulär innebär att vi får ta del av journalhandlingar från andra vårdgivare.
Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som gäller din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden för dig.
Här kan du skicka en förfrågan om att förnya hjälpmedel som du tidigare har fått hos oss. Din vårdgivare avgör om hjälpmedlet kan förnyas. Du kommer att få svar inom fem arbetsdagar.
Du kan ange högst fyra hjälpmedel per formulär. Behöver du förnya fler hjälpmedel gör du en ny beställning på samma sätt.
Dina hjälpmedel levereras till den adress som är angiven i formuläret. Kontrollera därför att uppgifterna stämmer. Om du inte är nöjd med nuvarande hjälpmedel eller behöver rådgöra med din vårdgivare ber vi dig kontakta mottagningen.
För inkontinenshjälpmedel tillkommer en kostnad på 200 kronor per år för max 6 leveranser. Avgiften faktureras från hjälpmedelsleverantören vid årets första leverans.
Region Örebro läns avgifter gäller. Glöm inte att ange frikortsnummer och giltighetstid om du har frikort för sjukvård.
Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som rör din person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden åt dig.
Här kan du skicka en förfrågan om att förnya recept som du tidigare har fått utskrivet på mottagningen. Skicka alltid din förfrågan i god tid så undviker du att bli utan medicin. Du kan själv se dina aktuella och tidigare recept via e-tjänsten läkemedelskollen.
Kostnaden för att förnya recept kan du läsa mer om här. Du kommer att få en faktura på avgiften. Om du har ett giltigt frikort för sjukvård kostar inte receptförnyelsen något.
Ditt ärende kommer att läsas av en sjuksköterska/medicinsk vårdadministratör som lämnar det vidare till den vårdgivare som förnyar ditt recept. Din receptförfrågan antecknas i din patientjournal.
Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som rör din egen person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden åt dig.
Här kan du lämna ett meddelande/ställa en fråga som rör din vård vid Rehabiliteringsmedicin.
Observera att detta inte gäller akuta sjukdomar eller besvär. Vid akuta tillstånd, ring 1177. Vid livshotande tillstånd ring 112.
Du kommer att få svar via 1177 Vårdguidens e-tjänster inom fem arbetsdagar.
Inloggningen är personlig. Du kan bara utföra ärenden som rör din person eller där du agerar som ombud. Om du är under 13 år kan även dina vårdnadshavare läsa och sköta ärenden åt dig.
För att bli patient hos oss behövs en remiss. Det får du till exempel av din läkare på vårdcentralen om läkaren tycker du behöver hjälp från oss. Läkaren skickar remissen till oss.
Egen vårdbegäran
Du kan också skriva en egen vårdbegäran.
Du kan använda e-tjänst här på datorn eller telefonen. eller du kan fylla i en blankett och skicka med post.
När du kommer till oss för ditt besök kan du antingen anmäla dig i självincheckningsdisk eller i reception/kassa. För alla bokade besök ser du i din kallelse hur du ska göra.
Har du frågor om din medicinering eller behandling ska du kontakta din mottagning. Det kan du göra genom mottagningens e-tjänster eller genom att ringa på telefontiden.
Observera att du inte ska mejla frågor om din behandling eftersom det handlar om känsliga och sekretessbelagda uppgifter! Genom att använda e-tjänsten Kontakta oss skyddas dina uppgifter.