Du är på Region Örebro läns webbplats.

Region Örebro län Region Örebro län

Om du vill hjälpa till under pandemin

Det många som vill hjälpa till på olika sätt. Det är viktigt att det sker säkert för både patienter och personal och att vi följer lagar eller regler. Kontakta oss innan du levererar något till oss. Här finns mer information och kontaktvägar till oss.

Sälja produkter till hälso- och sjukvården

Om du är professionell leverantör och vill sälja produkter till oss, kontakta Upphandlingsavdelningen via mejl

Skänka material till hälso- och sjukvården

Om du vill skänka material till oss, kontakta Materialförsörjningen via mejl. Då får du den information du behöver.

Övriga gåvor

Vid andra gåvor som till exempel matlådor och övriga livsmedel, kontakta Resurssamordningen via mejl.

Matlådor till sjukhuspersonal

• Kontakta alltid Resurssamordningen innan du planerar att leverera något till oss.
  • Leverans av matlådor ska ske på uppmärkta parkeringsplatser utomhus vid respektive sjukhus; parkeringen vid huvudentréerna på Karlskoga och Lindesbergs lasarett och parkeringen vid huvudentrén M-huset USÖ. Av smittskyddsskäl får inga obehöriga vistas på sjukhusen. De i personalen som väljer att ta emot gåvan får gå ut till parkeringen.
  • Vi tar emot leveranser av matlådor mellan kl. 11-13 den dag som överenskommits med vår resurssamordning.
  • Tänk på att du som skänker också är ansvarig för att ta med dig de gåvor som inte delats ut.

Övriga livsmedel

• Alla matvaror och drycker måste vara förpackade, ha datumstämpling och innehållsförteckning.
  • Vi kan inte ta emot; hembakat/hemlagat, godis utan papper, nötter, drycker som innehåller alkohol, tobaksvaror inklusive snus.

Hade du nytta av innehållet på denna sida?

Senast uppdaterad: den 29 mars 2021