Du är på Region Örebro läns webbplats.

Region Örebro län Region Örebro län

Konst i Örebro län

Vill du synas på Konst i Örebro län? Yrkesverksamma konstnärer och konsthantverkare kan publicera information om sitt konstnärskap på webbplatsen Konst i Örebro län som Region Örebro län ansvarar för.

Konst i Örebro län är en webbsida för att samla yrkesverksamma konstnärer och konsthantverkare i Örebro län. Sidan är till för dig som utövare, som vill hitta ett nätverk. och för dig som är intresserad av konstområdet och vill komma i kontakt med en konstnär/konsthantverkare före ett uppdrag, ateljébesök eller en föreläsning.

Som yrkesverksam konstnär eller konsthantverkare i Örebro län kan du ansöka om att få finnas med på Konst i Örebro län via formuläret här nedanför. Genom att skicka in din ansökan ger du samtycke till att Region Örebro län sedan publicerar dina kontaktuppgifter och bilder i våra kanaler.

Om du sedan tidigare finns med på webbsidan Konst i Örebro län, så behöver du på nytt gå in och fylla på med dina uppgifter. Dock behöver du inte bevisa att du är yrkesverksam konstnär ännu en gång.

Konst i Örebro län uppdateras

Kriterier för att finnas med på sidan

Ansökan bedöms utifrån nedanstående kriterier som är baserade på Sveriges Konstföreningar och Statens Kulturråds kriterier för att erhålla utställningsersättning. Kryssa för den ruta som visar att du är yrkesverksam konstnär eller konsthantverkare.

Jag vill synas på Konst i Örebro län

Personuppgifter

För att vi ska kunna publicera dina uppgifter måste du ge samtycke till det. I vår personuppgiftspolicy beskriver vi hur vi hanterar de uppgifter du lämnat till oss.

Region Örebro läns personuppgiftspolicy hittar du här https://www.regionorebrolan.se/sv/om-webbplatsen/hantering-av-personuppgifter/

Ansvar

Kontakter

Ulrika Stigbäck

Utvecklingsledare: Bild och form

Mattias Käll

Utvecklingsledare: Bild och form 50%

Hade du nytta av innehållet på denna sida?

Senast uppdaterad: den 19 januari 2023