Du är på Region Örebro läns webbplats.

Region Örebro län Region Örebro län
Sök

Folktandvårdens kariesmottagning

Kariesmottagningen tar i första hand emot vuxna patienter med fokus på orsaksutredning och behandling av karies (hål i tänderna). Målet är att hjälpa patienter som har aktiv karies att få stopp på sin sjukdom.
Mottagningen är bemannad med ett team bestående av tandsköterska, tandhygienist och tandläkare med fördjupade kunskaper i kariessjukdomens uppkomstsätt och utveckling.
Mottagningen ligger på Folktandvården Eyra i Örebro.

Telefonnummer

019-602 81 40

Telefontider

Måndag-Torsdag 07:00-16:30

Fredagar 07:00-14:00

Texttelefon

019-670 25 22

Besöksadress

Orvar Bergmarks plats 1, Örebro

Du reser kostnadsfritt till och från ditt bokade besök med kollektivtrafiken.

När du ha ett bokat besök hos oss kan du få en kostnadsfri bussbiljett genom appen ”Länstrafikens Örebro”. Du får ett sms med en länk till biljetten senast 4 timmar innan ditt besök.

Läs mer på sidan Inför ditt besök – När du reser till oss

Nu får du dina kallelser från Folktandvården Region Örebro län elektroniskt via sms eller genom din digitala brevlåda.

Du som får sms-kallelse får en länk till webbtidboken på 1177, där du själv bokar en tid som passar dig. Om vi inte har ditt mobiltelefonnummer eller om du har valt att inte ta emot sms från oss kommer du istället få ett brev till din digitala brevlåda (till exempel Kivra) med instruktioner om hur du bokar själv.

Vissa patienter, till exempel barn, 75 år eller äldre, tandvårdsrädda, patienter som får specialisttandvård eller de som har beviljats Region Örebro läns tandvårdsstöd, får som tidigare kallelsebrev med en bokad tid. Då får du kallelsen skickad till din digitala brevlåda (till exempel Kivra).

Kontrollera gärna att du har notifieringar/aviseringar påslagna i din digitala brevlåda, så att du inte missar kallelser från oss.

Om du inte får sms eller har en digital brevlåda kommer din kallelse att skickas som ett brev till din hemadress.

Vill du ha sms, ge ditt medgivande och kontrollera att vi har ditt aktuella mobilnummer. Det gör du genom klinikens e-tjänst, genom telefon eller meddela oss när du besöker någon av våra kliniker.