Folktandvårdens specialisttandvård oral protetik
Specialisttandvården inom Protetik arbetar med bettrehabilitering t ex tandimplantat, broar och proteser.
Vi behandlar patienter som behöver ersätta förlorade tänder och omgivande vävnad.
Orsaken till tandförlusterna kan vara till exempel tandlossningssjukdom, kariesskador, slagit mot tänderna eller att det saknas tandanlag.
Vi utför tandersättningar i form av kronor, broar, implantat och olika typer av avtagbara proteser. Behandlingen sker i nära samarbete med andra specialisttandläkare och våra tandtekniker.
Vi bedriver forskning och specialistutbildning för tandläkare.
Telefonnummer
019-602 40 80Telefontider
Måndagar 07:30-09:45
Måndagar 10:20-12:00
Måndagar 13:00-14:45
Måndagar 15:20-17:00
Tisdag-Torsdag 07:30-09:45
Tisdag-Torsdag 10:20-12:00
Tisdag-Torsdag 13:00-14:45
Fredagar 07:30-09:45
Fredagar 10:20-12:00
Texttelefon
019-670 25 21Besöksadress
Klostergatan 26, ÖrebroNu får du dina kallelser från Folktandvården Region Örebro län elektroniskt via sms eller genom din digitala brevlåda.
Du som får sms-kallelse får en länk till webbtidboken på 1177, där du själv bokar en tid som passar dig. Om vi inte har ditt mobiltelefonnummer eller om du har valt att inte ta emot sms från oss kommer du istället få ett brev till din digitala brevlåda (till exempel Kivra) med instruktioner om hur du bokar själv.
Vissa patienter, till exempel barn, 75 år eller äldre, tandvårdsrädda, patienter som får specialisttandvård eller de som har beviljats Region Örebro läns tandvårdsstöd, får som tidigare kallelsebrev med en bokad tid. Då får du kallelsen skickad till din digitala brevlåda (till exempel Kivra).
Kontrollera gärna att du har notifieringar/aviseringar påslagna i din digitala brevlåda, så att du inte missar kallelser från oss.
Om du inte får sms eller har en digital brevlåda kommer din kallelse att skickas som ett brev till din hemadress.
Vill du ha sms, ge ditt medgivande och kontrollera att vi har ditt aktuella mobilnummer. Det gör du genom klinikens e-tjänst, genom telefon eller meddela oss när du besöker någon av våra kliniker.
Inför din undersökning vill vi att du svarar på några frågor kring din hälsa.
Därför kan du några dagar innan ditt bokade besök få ett sms eller e-post med en länk till en hälsodeklaration.
Det är viktigt att du har aktiverat aviseringar på 1177, så att du får ett sms eller e-post när vi skickar ett meddelande till dig. Aviseringar aktiverar du under ”Inställningar” på 1177.se
Gör så här:
- Klicka på länken i ditt sms eller din e-post och logga in på 1177, hälsodeklaration finns i din inkorg under ”Se meddelanden”.
- Svara på frågorna om din hälsa och ange om du använder några mediciner.
- När du har svarat på alla frågor, tryck på ”Bekräfta dina svar”.
- Dina uppgifter sparas nu direkt i din patientjournal.
Om du inte kan fylla i hälsodeklarationen
Om du inte kan ta emot sms, e-post eller saknar möjlighet att logga in på 1177, då hjälper behandlaren dig att fylla i hälsodeklarationen när du kommer till ditt besök.
Om du vill ändra dina inskickade svar
Om du behöver ändra dina inskickade svar i hälsodeklarationen, prata med din behandlare när du kommer till ditt bokade besök.
Du reser kostnadsfritt till och från ditt bokade besök med kollektivtrafiken.
När du ha ett bokat besök hos oss kan du få en kostnadsfri bussbiljett genom appen ”Länstrafikens Örebro”. Du får ett sms med en länk till biljetten senast 4 timmar innan ditt besök.