Du är på Region Örebro läns webbplats.

Region Örebro län Region Örebro län

Audiologiska klinikens hörseltekniska mottagning USÖ

På hörseltekniska mottagningen får du hjälp med att rätta till eventuella fel på din hörapparat och andra hörhjälpmedel som är förskrivna av Audiologiska kliniken.

Hörseltekniska mottagningen är inte till för akuta skador, sjukdomstillstånd eller problem med öronvax. Då ska du i stället söka hjälp genom sjukvårdsrådgivning, vårdcentral eller akutmottagning.

Telefonnummer

Telefontider

Måndag-Fredag 07:45-09:00

Södra Grev Rosengatan 22 A, Örebro

Vägbeskrivning

Universitetssjukhuset Örebro, A-huset, Entré H, följ skyltning mot entré A BV, Örebro

Hitta på sjukhusområdet - USÖ

Har du tagit dina vaccindoser mot covid-19?

Vaccination är det effektivaste sättet att undvika att bli allvarligt sjuk i covid-19.

Boka tid eller kom på drop-in (1177.se)

Remiss behövs inte

Här behöver du inte boka tid. Gå till bottenplan i A-huset på USÖ, ta ett könummer och vänta på din tur. Besökstiden kan variera beroende på ditt ärende och hur många som besöker jourmottagningen för stunden. Vi gör vad vi kan för att du ska få hjälp under jourtid.

Anmäl dig när du kommer hit

När du kommer till oss för ditt besök kan du antingen anmäla dig i självincheckningsdisk eller i reception/kassa. För alla bokade besök ser du i din kallelse hur du ska göra.

Frågor om din behandling

Har du frågor om din medicinering eller behandling ska du kontakta din mottagning. Det kan du göra genom mottagningens e-tjänster eller genom att ringa på telefontiden.

Observera att du inte ska mejla frågor om din behandling eftersom det handlar om känsliga och sekretessbelagda uppgifter! Genom att använda e-tjänsten Kontakta oss skyddas dina uppgifter.

Läs mer om hur dina uppgifter skyddas och hanteras i vården (1177.se)